Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2017

Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και Θρησκευτική Ετερότητα: εθνικές και θρησκευτικές γιορτές σε νηπιαγωγεία της Θράκης και της Πελοποννήσου.

Η  εργασία των Μαραντά Ευαγγελία και Κανάνι Ελόνα εστιάζει στη καταγραφή και ερμηνεία των επιλογών των νηπιαγωγών κατά την οργάνωση και τη διεξαγωγή εθνικών και θρησκευτικών γιορτών στο σύγχρονο νηπιαγωγείο. Παρουσιάζει μια συγκριτική έρευνα μεταξύ σχολικών γιορτών που έλαβαν χώρα σε νηπιαγωγεία με πολυπολιτισμικό μαθητικό δυναμικό από δύο σαφώς διακριτές περιοχές της Ελλάδας. Η μία σε ένα νηπιαγωγείο της Θράκης, και συγκεκριμένα της Ξάνθης, με μικτό μαθητικό πληθυσμό (ελληνόγλωσσους χριστιανούς και τουρκόγλωσσους μουσουλμάνους μαθητές, με την δεύτερη ομάδα να υπερισχύει αριθμητικά) και η δεύτερη σε ένα νηπιαγωγείο της Πελοποννήσου και συγκεκριμένα της Κορίνθου, με μικτό πληθυσμό (παιδιά ελληνόγλωσσων χριστιανών Ελλήνων πολιτών, και παιδιά χριστιανών μεταναστών από διάφορες χώρες των Βαλκανίων, με τη πρώτη ομάδα να υπερισχύει αριθμητικά). Η εκπόνηση της συγκεκριμένης εργασίας πραγματοποιήθηκε με βάση τη μελέτη της σχετικής διαθέσιμης βιβλιογραφίας. Διαπιστώσαμε, λοιπόν, πως δεν υπήρχε έρευνα προπτυχιακού, τουλάχιστον, επιπέδου που να καλύπτει το συγκεκριμένο πεδίο και να εξετάζει τις στάσεις των εκπαιδευτικών απέναντι στους μαθητές με διαφορετικό διαπολιτισμικό υπόβαθρο στο πλαίσιο των σχολικών γιορτών, είτε θρησκευτικών είτε εθνικών. Η αρχική μας υπόθεση και με βάση πάντα την εμπειρία μας, ήταν ότι οι μαθητές αυτοί συχνά περιθωριοποιούνται και δεν καλούνται να εμπλακούν καθόλου. Η έρευνα με τις θέσεις των νηπιαγωγών, έδειξε πως ενώ σε πρώτο επίπεδο μια τέτοια κατάσταση υπάρχει, δεν αποτελεί τον απόλυτο κανόνα και υπάρχουν αρκετές προσπάθειες ένταξης των μαθητών. Τα συμπεράσματα μας, έτσι, επιβεβαιώνουν ως ένα βαθμό τις αρχικές μας υποθέσεις. Η εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος της εργασίας και με βάση της μελέτη της διαθέσιμης επιστημονικής βιβλιογραφίας γίνεται μια εκτενής αναφορά στους βασικών όρους που χρησιμοποιούμε καθώς και στα εκπαιδευτικά μοντέλα που σχετίζονται με τη διαπολιτισμική εκπαίδευση. Στη συνέχεια, γίνεται μια αναφορά στο ρόλο της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας στην επιτυχημένη εφαρμογή των σχολικών εορτών αλλά και τον ρόλο αυτών στο σύγχρονο νηπιαγωγείο. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας, περιγράφονται οι 6 στόχοι της εργασίας, τα ερευνητικά εργαλεία και η μεθοδολογία της έρευνας και παρουσιάζονται τα ευρήματα. Λέξεις κλειδιά: διαπολιτισμική εκπαίδευση, νηπιαγωγείο, σχολικές γιορτές, Η εργασία στην πηγή:http://83.212.168.214/jspui/bitstream/123456789/1639/1/Maranta_InterculturalEducation.pdf 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου